§1
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin skierowany jest do Użytkowników sklepu internetowego
kjbkosmetyki.pl, będących zarówno osobami fizycznymi, jak i
przedsiębiorcami.
2. Sklep internetowy dostępny pod adresem kjbkosmetyki.pl prowadzony jest
przez Jacka Kloska prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą
pod firmą KJB Jacek Kloska, ul. Rolna 6, 10-805 Olsztyn, NIP 847-10-23-269,
REGON 365158741.
3. Dane kontaktowe sklepu internetowego:
a) adres pocztowy: ul. Rolna 6, 10-805 Olsztyn;
b) adres poczty elektronicznej: kontakt@kjbkosmetyki.pl
4. Do skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie internetowym wymagane jest
urządzenie umożliwiające przeglądanie stron internetowych z aktywnym
dostępem do sieci Internet, umożliwiające wypełnienie internetowych
formularzy (np. laptop, smartfon).
5. Złożenie wiążącego zamówienia w Sklepie internetowym (zawarcie umowy)
wymaga pełnej akceptacji treści niniejszego regulaminu.
§2
Definicje
Jeżeli w treści Regulaminu nie wskazano inaczej, niżej wskazane wyrażenia
mają następujące znaczenie:
a) Sklep internetowy- sklep dostępny pod adresem kjbkosmetyki.pl ;
b) Sprzedający- Jacek Kloska prowadzący jednoosobową działalność
gospodarczą pod firmą KJB Jacek Kloska, ul. Rolna 6, 10-805 Olsztyn, NIP
847-10-23-269, REGON 365158741;
c) Kupujący- każda osoba fizyczna lub prawna, dokonująca zakupu towarów
w Sklepie internetowym;
d) Konsument- osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową;
e) Umowa sprzedaży- umowa sprzedaży towarów dostępnych w Sklepie
internetowym, zawierana pomiędzy Sprzedającym a Kupującym.
f) Regulamin- niniejszy regulamin Sklepu internetowego.
§3
Przedmiot sprzedaży
1. Ceny towarów, a także ich opisy, które widoczne są na stronie internetowej
Sklepu nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, ale
stanowią informację handlową. Stają się one wiążące po potwierdzeniu
zamówienia przez Sprzedającego.
2. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów, a także ich
opisów, prezentowanych na stronie, do wprowadzania cen promocyjnych na
produkty, jak również przeprowadzania wyprzedaży niektórych produktów.
3. Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby stany magazynowe widoczne na
stronie internetowej Sklepu były na bieżące aktualizowane i wiarygodne. W
przypadku niedostępności zamówionego towaru Sprzedający niezwłocznie
zawiadomi Kupującego o niemożliwości spełnienia świadczenia. Strony mogą
wówczas ustalić świadczenie zastępcze lub Kupujący może odstąpić od
umowy.
§4
Złożenie zamówienia- zawarcie umowy
1. Złożenie zamówienia następuje poprzez formularz zamówienia (koszyk)
dostępny na stronie internetowej Sklepu.
2. Zamówienia mogą być składane poprzez konto indywidualne dla Użytkownika,
zarejestrowane w serwisie lub bez rejestracji.
3. Danymi niezbędnymi do dokonania zamówienia są: imię, nazwisko, numer
telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania, adres wysyłki.
4. Kupujący dokonuje wyboru towarów, które dodaje do swojego formularza
(koszyka), a następnie dokonuje wyboru w zakresie sposobu dostawy oraz
płatności. Po wyborze opcji „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” i otrzymaniu
przez Kupującego potwierdzenia złożenia zamówienia umowa sprzedaży
zostaje zawarta pomiędzy Sprzedającym a Kupującym pod warunkiem
zawieszającym uiszczenia ceny sprzedaży w terminie 3 dni od dnia złożenia
zamówienia.
5. Niedotrzymanie przez Kupującego terminu uiszczenia ceny sprzedaży w w/w
terminie skutkuje niedojściem umowy sprzedaży do skutku (anulowaniem
zamówienia).
6. Po otrzymaniu wpłaty Sprzedający niezwłocznie rozpoczyna realizację
zamówienia.
§5
Sposoby płatności
1. W Sklepie internetowym dostępne są następujące sposoby płatności:
a) przelew bankowy na konto Sprzedającego:
nr konta: 28 1090 2590 0000 0001 5654 4883;
b) szybki przelew za pośrednictwem platformy cyfrowej PayU
(https://www.payu.pl/).
2. Niezależnie od wybranego sposobu płatności, Kupujący zobowiązany jest
dokonać płatności w terminie 3 dni kalendarzowych, licząc od dnia złożenia
zamówienia.
3. Momentem dokonania płatności jest uznanie środków pieniężnych na koncie
bankowym Sprzedającego.
4. Po otrzymaniu wpłaty Sprzedający przystępuje do realizacji zamówienia.
§6
Dostawa towarów
1. Na terenie Polski w sklepie internetowym Kupujący ma możliwość wyboru
następujących sposobów dostawy towarów:
a) Kurier InPost- 14,90 zł;
b) Paczkomaty InPost- 11,90 zł;
2. Sprzedający lub firma kurierska potwierdza Kupującemu przekazanie
paczki firmie kurierskiej za pośrednictwem wiadomości e-mail. Na prośbę
Kupującego Sprzedający przesyła mu również niezwłocznie numer
przesyłki, umożliwiający jej śledzenie.
3. Wysyłka towarów poza granice Rzeczpospolitej Polskiej możliwa jest po
uprzednim kontakcie ze Sklepem internetowym i zaakceptowaniu przez
Kupującego indywidualnej wyceny dostawy towarów do wybranego kraju.
§7
Realizacja zamówień i dostawa
1. Czas realizacji zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej wynosi
maksymalnie 5 dni roboczych, liczonych od dnia otrzymania wpłaty przez
Sprzedającego.
2. Czas dostawy uzależniony jest wybranej opcji wysyłki i wynosi:
a) Kurier InPost- 1 do 3 dni roboczych;
b) Paczkomaty InPost- 1 do 3 dni roboczych.
3. Czas dostawy przesyłek zagranicznych jest uzależniony od ustaleń, o
których mowa w § 5 pkt. 5. Po zaakceptowaniu tych ustaleń Kupujący
zostanie poinformowany o przewidywanym czasie przez Sprzedającego
niezwłocznie za pomocą wiadomości e-mail.
4. W przypadku nieodebrania przesyłki w terminie przez Kupującego i w
konsekwencji zwrotu przesyłki do Sprzedającego przez firmę kurierską,
Sprzedający wyznaczy Kupującemu odpowiedni termin do ponownego
potwierdzenia zamówienia.
5. W przypadku niepotwierdzenia zamówienia Sprzedający będzie miał
prawo od umowy odstąpić i żądać od Kupującego pokrycia wszelkich strat,
które poniósł, w tym kosztów dostaw i zwrotów nieodebranych przesyłek.
6. W przypadku ponownego potwierdzenia zamówienia, w związku z
koniecznością ponownej wysyłki, Kupujący zobowiązany będzie do
uiszczenia dodatkowej opłaty za dostawę towarów, zgodnie z pkt.2
niniejszego paragrafu, a także kosztu zwrotu przesyłki, poniesionego
przez Sprzedającego.
§8
Odstąpienie od umowy
1. Kupujący, który jest konsumentem i zawarł umowę na odległość lub poza
lokalem przedsiębiorstwa ma prawo do dostąpienia od zawartej umowy:
a) bez podania przyczyny;
b) w terminie 14 dni od daty wydania towaru.
2. Kupujący, który chce skorzystać ze swojego prawa powinien złożyć
stosowne oświadczenie, którego wzór otrzymuje od Sprzedającego w e-
mailu potwierdzającym złożenie oświadczenia. Skorzystanie z wzoru nie
jest jednak obowiązkowe.
3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 można złożyć poprzez:
a) przesłanie wiadomości elektronicznej za pośrednictwem formularza
wiadomości, dostępnej na stronie Sprzedającego. Sprzedający
niezwłocznie potwierdzi otrzymanie oświadczenia w wiadomości
zwrotnej;
b) przesłanie oświadczenia w formie pisemnej na adres pocztowy
Sprzedającego.
4. W przypadku przesłania oświadczenia w formie pisemnej na adres
pocztowy dodatkowe przesłanie stosownej informacji na adres poczty
elektronicznej pozwoli na usprawnienie procedury odstąpienia.
5. Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczającym jest, aby
oświadczenie zostało wysłane przed upływem 14-dniowego terminu. W
przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia umowa uważana jest za
niezawartą, a strony mają obowiązek zwrócić świadczenia otrzymane od
drugiej strony.
6. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia Kupujący ma obowiązek
niezwłocznego dokonania zwrotu towaru, nie później niż w ciągu 14 dni od
daty, kiedy złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zwracanego
towaru Kupujący powinien dołączyć oryginał dokumentu sprzedaży.
7. Zwrot towaru może nastąpić za pomocą dowolnie wybranego przez
Kupującego środka przekazu (np. poprzez kuriera lub Pocztę Polską).
8. Koszty zwrotu towaru (tj. koszty wysyłki, zabezpieczenia towaru,
opakowania itp.) ponosi Kupujący.
9. Zwracany towar powinien być kompletny, zapakowany w oryginalne
opakowanie i nie nosić śladów użytkowania. Jednocześnie w związku z
charakterem sprzedawanych towarów, które są kosmetykami naturalnymi,
prawo odstąpienia od umowy nie będzie przysługiwało w przypadku
otwarcia zapieczętowanego opakowania, a to z uwagi na ochronę zdrowia
i higienę, co wynika wprost z art. 38 pkt. 5 Ustawy o prawach konsumenta
z dnia 30 maja 2014 r. (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 134).
10. W przypadku otrzymania oświadczenia o odstąpieniu Sprzedający
niezwłocznie zwraca Kupującemu dokonane przez niego płatności:
a) cenę towaru;
b) cenę dostarczenia towaru do wysokości najtańszej opcji dostawy
dostępnej na stronie internetowej Sprzedającego.
11. Zwrot wpłaconych środków pieniężnych zostaje dokonany najpóźniej w
terminie 14 dni od otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia o
odstąpieniu na konto bankowe Kupującego. Sprzedający może jednak
wstrzymać się z wypłatą środków do czasu otrzymania towaru lub
otrzymania potwierdzenia jego nadania na adres Sprzedającego.
§9
Gwarancja jakości
1. Sprzedający udziela Gwarancji świeżości kosmetyków naturalnych,
sprzedawanych za pośrednictwem strony internetowej Sklepu. Czas
trwania gwarancji wynosi:
a) w przypadku kosmetyku zamkniętego- do dnia daty ważności,
określonej na opakowaniu;
b) w przypadku otwarcia kosmetyku- zgodnie z tzw. datą PAO (period
after opening), tj. datą informującą o ważności kosmetyku po otwarciu
opakowania, nie dłużej jednak niż do dnia daty ważności, określonej na
opakowaniu.
2. Gwarancja obowiązuje na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
3. Z niniejszej Gwarancji można skorzystać w przypadku stwierdzenia:
a) rozwarstwienia kosmetyku;
b) zmiany konsystencji kosmetyku, utrudniającej jego prawidłowe
użytkowanie;
c) zmiany zapachu kosmetyku w trakcie użytkowania.
4. Jednocześnie Sprzedający zastrzega, że gwarancja nie przysługuje w
przypadku nieprawidłowego sposobu przechowywania kosmetyków, które
powinny znajdować się w nienasłonecznionym, ciemnym miejscu, w
temperaturze do 25 stopni Celsjusza.
5. Skorzystanie z Gwarancji możliwe jest poprzez złożenie oświadczenia za
pośrednictwem poczty elektronicznej i przesłanie go na adres elektroniczny
Sprzedającego. W przypadku stwierdzenia istnienia powyższych wad
koniecznym będzie przesłanie wadliwego produktu na adres
Sprzedającego- w przypadku konsumenta na koszt Sprzedającego.
6. W razie zaistnienia w/w okoliczności Sprzedający zobowiązuje się do
dostarczenia Kupującemu nowego produktu, który nie będzie wadliwy w
terminie 14 dni od dnia dostarczenia wadliwej rzeczy przez Kupującego.
7. Uprawnienia z tytułu niniejszej Gwarancji nie wyłączają uprawnienia do
odstąpienia od umowy ani prawa do złożenia reklamacji.
§10
Tryb reklamacyjny
1. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego istnienia wad fizycznych lub
prawnych po przejściu własności towaru na Kupującego posiada on
uprawnienie do złożenia reklamacji z tytułu rękojmi za wady.
2. Uprawnienie do złożenia reklamacji przysługuje zarówno Klientom,
będącym konsumentami, jak i Klientom będącym przedsiębiorcami.
3. W przypadku zaistnienia mechanicznych uszkodzeń, powstałych w trakcie
dostawy lub w przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego
Kupujący powinien przesłać odpowiednią informację za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres Sprzedającego. W zgłoszeniu należy
określić rodzaj wady, którą produkt posiada oraz w miarę możliwości ją
udokumentować. Sprzedający w ciągu 14 dni ustosunkuje się do takiego
zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.
4. W zgłoszeniu można zawnioskować o jedną z następujących możliwości:
a) wymianę rzeczy na wolną od wad;
b) obniżenie ceny;
c) odstąpienie od umowy;
d) nieodpłatną naprawę produktu.
5. Obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy nie będzie miało miejsca, jeżeli
Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla
kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
6. Kupujący zobowiązany jest dostarczyć reklamowany produkt za
pośrednictwem wybranej przez Sprzedającego firmy kurierskiej lub Poczty
Polskiej oraz na jego koszt. Uzgodnienie szczegółów wysyłki nastąpi
poprzez kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem wiadomości e-mail
pomiędzy stronami.
7. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady przysługują w ciągu 1 roku od dnia
zauważenia wady, nie dłużej jednak niż w ciągu 2 lat od wydania rzeczy.
§11
Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów
1. W przypadku Klientów Sklepu internetowego będących konsumentami
istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania
sporów pomiędzy konsumentem a Sprzedającym.
2. Pod następującym adresem internetowym
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng
=PL znajduje się Platforma ODR (Online dispure Resolution), która
pozwala na zainicjowanie pozasądowego rozwiązania sporu pomiędzy
przedsiębiorcą a konsumentem.
3. Ponadto, konsument ma możliwość zwrócenia się do właściwego
Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej, celem zainicjowania
postępowania mediacyjnego, a także do stałego sądu polubownego,
działającego przy właściwej Inspekcji Handlowej, celem rozpatrzenia
sprawy przed sądem polubownym.
4. Bezpłatnej pomocy w zakresie sporów konsumenckich udzielają powiatowi
lub miejscy rzecznicy konsumentów, a także organizacje konsumenckie.
Więcej informacji o tym, jak uzyskać pomoc dostępnych jest pod adresem
https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php.
5. Pozostałe przydatne informacje odnośnie pozasądowego rozwiązywania
sporów konsumenckich można znaleźć na stronach internetowych Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq592,
https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenc
kich.php, http://polubowne.uokik.gov.pl/ .
§12
Postanowienia końcowe
1. Postanowienia odnośnie ochrony danych osobowych oraz plików cookies,
a także wypełnienie obowiązku informacyjnego odnośnie tych danych
wobec Użytkowników strony internetowej Sklepu, zawarte są w Polityce
prywatności.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie
znajdą przepisy prawa polskiego, w tym m.in. Kodeksu cywilnego oraz
ustawy o prawach konsumenta.
Załącznik: Formularz odstąpienia od umowy